RESTART-DCM YÖNTEMİ


RESTART-DCM  terapisinin amacı, çocuğun kendisi mümkün olan en rahat biçimde ifade edebilmesini sağlamak adına (bu esnada kekelese de kekelemese de) çocuğun sahip olduğu kapasitelerle çocuğun iletişim davranışları üzerindeki talepler arasında en uygun dengeyi kurabilmektir.

  1. En uygun denge:çocuğun kendisine ve çevresine ilişkin faktörlere bağlı olarak kapasiteler ve talepler arasında en iyi uyum düzeyi
  2. Çocuk:Kekeleyen okul öncesi dönem yaşındaki çocuklar
  3. Kapasiteler:Çocuğun sahip olduğu ve kendisini (rahat bir şekilde) ifade etmesinde rolü olan dilsel, duygusal, bilişsel ve motor alan yeterlilikleri ve becerileri
  4. Talepler:Hem çocuğun kendisinden (içsel) hem de çevresinden (dışsal) kaynaklanan ve konuşma baskısından 
  5.  Kendisini en rahat biçimde ifade edebilmesi (bu esnada kekelese de kekelemese de):En temel amaç çocuğun kendisi olması ve kendisini ifade etmesidir, kekemeliğin bunları engellediğini hissetmemesidir. Bu nedenle, öncelikle amaç kekemeliğin ortadan kaldırılması değildir.En uygun denge sağladığında kekemelik daha hızlı ve büyük oranda kendiliğinden çözülmektedir.

RESTART-DCM terapisi iki fazdan oluşur.Terapi Faz I'den başlar. Faz I 'in amacı dışsal talepleri azaltmaktır; diğer bir deyişle, çocuğun iletişim çevresinden gelen talepleri. Çocuğun o andaki kapasiteleriyle kendisini rahat bir şekilde ifade etmesini mümkün kılacak yapısal düzenlemeler yapılır.Terapinin Faz II aşamasında çocuğun rahatlıkla konuşmasını sağlayacak kapasitelerinin artırılması hedeflenir.Gerek duyulması halinde Faz I devam ederken Faz II'ye geçilebilir. Böylelikle çocuğun kapasiteleri artırılmaya çalışılırken, konuşma terapistinin bir yandan da Faz I'de dışsal talepleri azaltmada kaydedilen gelişmelerin devam etmesini sağlaması gerekir.

Bunların dışında , her iki fazda da 4 gelişim alanı sistematik olarak ele alınır: Motor alan, Dil  alanı, Duygusal alan ve Bilişsel alan.Sadece çocuk için gerekli olduğu düşünülen alanlar (ve bu alanlar içindeki öğeler) çalışılır.Bunun yanı sıra, Faz I ve II'deki tüm terapi oturumlarında takip edilmesi gereken sabit bir yapı vardır.Diğer tarafta, ebeveynlerin uygulama sürelerinde (Özel   zamanlar) öğrendikleri davranış değişikliklerini günlük konuşma ortamlarına aktarmaları da hemen hemen sabit bir yapıda gerçekleşir.

#UzmanDktEzgiAyaz

#Bursakonuşmaterapisti

#Bursadilterapisti

#Bursakonuşmaterapisi

#BursaKekemelik

#BursaDilveKonuşmaTerapisti

https://share.google/TnO870f9Yt1OcLMgj

https://www.facebook.com/BursaDilveKonusmaTerapisi

https://www.doktortakvimi.com/ezgi-ayaz/dil-ve-konusma-terapisti/bursa

https://www.instagram.com/bursa__konusma__terapisti/?utm_source=qr&igsh=bThyY2R0OXVnenY0#


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

REZONANS BOZUKLUKLARININ DEGERLENDİRİLMESİ VE TERAPİ YÖNTEMLERİ

SESİN OLUŞUMU

SES TERAPİSİ